درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 14:29   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23690صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 6 خرداد 1395 - 22:38
مدل مدیریت در روابط عمومی پتروشـیمی فجـــر
بهنام صیفوری، رییس روابط عمومی - در حال حاضر تلاش بر اینست که با درک عمیق تر مفهوم مدیریت روابط عمومی،تفکر فرایندی بر تمامی فعالیتها نیز حاکم شود. گرچه خوانندگان محترم به خوبی می دانند که ایجاد تفکر استراتژیک و به ویژه تفکر فرایندی  در فعالیتی انتزاعی، پیچیده، غیرقطعی و پویا همچون  روابط عمومی سهل نخواهد بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  همانگونه که می دانیم، با وجود تعاریف مختلف از مدیریت، در مجموع، مدیریت را یک "فرایندی دایمی" می گویند که بصورت "چرخه" تصمیم و اجرا تعریف شده است.
و تعریفی که از
روابط عمومی با تمامی نگرش ها و دیدگاه ها وجود دارد؛ ایجاد رابطه و تفاهم دوسویه بین سازمان و مخاطبان است.


با ارایه خیلی مختصر دو تعریف فوق، می توان گفت که تفکر مدیریت روابط عمومی پتروشیمی فجر، تفکر استراتژیک است.


در حال حاضر تلاش بر اینست که با درک عمیق تر مفهوم مدیریت روابط عمومی،تفکر فرایندی بر تمامی فعالیتها نیز حاکم شود. گرچه خوانندگان محترم به خوبی می دانند که ایجاد تفکر استراتژیک و به ویژه تفکر فرایندی  در فعالیتی انتزاعی، پیچیده، غیرقطعی و پویا همچون  روابط عمومی سهل نخواهد بود.


مدل مدیریتی روابط عمومی در پتروشیمی فجر، بر  اساس مدل کیفیت (یا همان چرخه PDCA) است و با توجه به اینکه هنوز در فضای مدیریت کلاسیک فعالیت نموده و هنوز وارد مکتب مدیریت براساس سازمان یادگیرنده نشده ایم؛ بدین شرح است:

شکل 1: مدل مدیریت علمی روابط عمومی: دکتر یحیایی ایله ای   (84)

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x1991. تحقیق و تحلیل
الف) تولید اطلاعات:
انتشار نشریه داخلی با نام "بامداد"، تهیه اخبار و گزارش های متنوع تخصصی و عمومی، مستندسازی از فعالیت های سازمان، تحقیق علمی درباره موضوعات متعدد، انجام مصاحبه های مختلف و با رویکردهای متفاوت، چاپ کتاب و تهیه آرشیو از جمله مواردی است که روابط عمومی پتروشیمی فجر در برنامه های سالانه خود دارد. به علاوه، برخی از این تحقیق ها جنبه روزمره نداشته و با توجه به راهبردهای کلان سازمان و یا پیشامدهای گوناگون به سمت پژوهش علمی به منظور مدیریت بحران می رود.


مثلا در ارتباط با کارکنان و با استفاده از مشاوره اساتید ارتباطات، روانشناسان و مشاوران مدیریتی، برای افزایش تعهد سازمانی، همدلی، انگیزه و سایر مواردی که در حوزه ارتباطات کلان سازمانی است (درون و برون سازمان) تحقیق صورت می گیرد. یک نمونه از آن تحقیق علمی سنجش انتظارات مخاطبان درون سازمانی است که از سه گروه مدیران، کارکنان و خانواده ها و با هدف سنجش عملکرد روابط عمومی در زمینه فعالیت های کلیدی بوده است. نتیجه این تحقیق بعنوان یکی از ورودی های برنامه سالانه آمده است. همچنین در اثر این تحقیق، دو پروژه جدید استخراج گردیده است.


ب) تحلیل اطلاعات:
امروزه روابط عمومی تحلیل گر است که می تواند به درستی پویایی جامعه، کارکنان و سایر ذی نفعان را رصد، تحلیل و پیش بینی کند؛ شاید این بخش سخت ترین بخش چرخه مدیریت باشد.


در روابط عمومی پتروشیمی فجر، تلاش بر این است که تحلیل رفتاری کارکنان، تحلیل اطلاعات بدست آمده از جامعه پیرامونی و همچنین رویدادهای مرتبط با سایر ذی نفعان را در برنامه خود داشته باشد. پیش بینی و آینده نگری و حتی آینده پژوهی و سناریو نویسی جزو برنامه های آتی ماست تا بتوانیم تفکر استراتژیک مورد اشاره در ابتدای گزارش را تعمیق بخشیم.


2. برنامه ریزی که دو سطح راهبردی و کاربردی دارد
الف) سطح راهبردی برنامه ریزی، براساس راهبردهای کلان شرکت صورت می گیرد. در استراتژی کلان شرکت پتروشیمی فجر، دو هدف کلان مرتبط با فعالیت های روابط عمومی در نظر گرفته شده است؛
1ـ رعایت مسئولیت اجتماعی سازمان(که می توان گفت همان راهبرد برون سازمانی روابط عمومی است) 2ـ بهبود کانال های ارتباطی افقی و عمودی درون سازمان (که ماموریت درون سازمانی این واحد است)
ب) سطح کاربردی روابط عمومی (عبارت است از تعریف برنامه های سالانه و یا دو سالانه روابط عمومی؛ به عنوان مثال برنامه جامع سالانه روابط عمومی که براساس برنامه ریزی راهبردی تنظیم و تعریف می شود، منطبق بر اهداف کلی است که در بند قبل گزارش شده است.


در برنامه روابط عمومی، فعالیت ها به پنج بخش اطلاع رسانی، ارتباط درون سازمانی، فرهنگ سازی، ارتباطات اجتماعی و ارتباط رسانه ای، تفکیک شده است. این فعالیت ها به ریز شده و درصد وزنی اهمیت هر کدام نیز مشخص گردیده است.


3. اجرا
امروزه بیش از 120 فعالیت برای روابط عمومی می شناسیم، در حالیکه تنوع و گوناگونی فعالیت ها و حوزه اجرا بسیار وسیع است، شاخص پیشرفت برنامه ها مهم می باشد. بنابراین بدلیل عدم شناخت معیار پایش عملکرد بومی، نرم افزار کنترل پروژه بعنوان شاخص پویا و کنترلی همه فعالیت های اجرایی به کار می رود و در هر زمان از سال، پیشرفت برنامه ها کاملا مشخص است(شکل 2).


در حوزه اجرا، به دلیل تخصصی بودن کارها و فعالیت ها، عمده فعالیت ها برون سپاری می شود. از جمله فعالیت های برجسته روابط عمومی، انتشار گزارش پایداری، تدوین استراتژی مسئولیت اجتماعی شرکتی در قالب کارگروه، مشاوره روانشناسی کارکنان و انتشار نشریه داخلی است.


4. ارزیابی
یکی از مشکل ترین فعالیت ها در تفکر سنتی، ارزیابی دقیق است. نظرسنجی ساده تر از اثرسنجی است.     


در نظرسنجی   ـ با تمامی محدودیت های آن   ـ به نتایج روشنتری می رسیم؛ حال آنکه در اثرسنجی، به دلیل ذهنی بودن نتایج، به سختی  می توان ارزیابی دقیق انجام داد.


ارزیابی فعالیت های روابط عمومی در دو بعد برون سازمانی و درون سازمانی انجام می گیرد. بعنوان مثال، اینکه ارزیابی تاثیر فعالیت های اجتماعی شرکت و یا نقش آن در جامعه پیرامونی چگونه بوده است؛ علاوه بر اینکه هر ساله بازخورد این اقدامات از نمایندگان جامعه پیرامون دریافت می گردد؛ تحقیق علمی صورت گرفته و نتایج کارکردی ما توسط کل شهروندان نیز مشخص شده است.


همچنین پروژه سنجش انتظارات و رضایتمندی درون سازمانی و ارزیابی مدیران، کارکنان و خانواده کارکنان از سیاست ها و برنامه های  روابط عمومی صورت گرفته که بازخورد آن در برنامه های سالانه آمده است.



 
 
 
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد